Atraktiivne töökuulutus on kindlasti midagi sellist, mis
loob eelduse edukaks värbamiseks. Sest olgem ausad, kui sa teistest kuidagi ei
eristu, siis kuidas sa ikka silma jääda saaksid? Samas aga võid leida end
olukorrast, kus oled töökuulutusele lisanud tuled ja viled aga head töötajat ei
tule. Mis võiksid olla need muud elemendid, mida värbamisel silmas pidada,
sellest seekordses postituses kirjutangi.
- tööandja bränd – kerge öelda, raske teha. Kui su maine
tööandjana on vähetuntud või negatiivne, siis võid oma värbamiseelarvet ükskõik
kui suureks ajada, kandidaate lihtsalt ei tule. Seega enne värbamistega
alustamist tuleks enda jaoks selgeks teha, kes me oleme ja kes me olla tahaksime
ning kas ja kuidas need nägemused omavahel haakuvad. Kui me siseseltki ei suuda
leida vastust küsimustele, miks peaks keegi tahtma meile tööle tulla ja meil
töötada, siis miks peaks keegi meile kandideerima? Järelikult, kui tahame
kandidaate ja just häid kandidaate, siis tuleb ka olemasolevatesse inimestesse
panustada.
- suhtumine kandidaatidesse – ei ole vaja end huvitavaks
teha ja kunstlikku defitsiiti tekitada, mis puudutab kandidaatidega
kontakteerumist ja nendega suhtlemist.
Kui meile täna kandideerib ikkagi hea kandidaat, siis tuleb
temaga ühendust võtta nii ruttu kui võimalik, vastasel juhul napsatakse ta meie
eest lihtsalt ära. Jah tõesti, täna on olukord tööturul selline, et olenemata
sellest, keda otsime (no väljaarvatud ehk kõrgemate tasemete juhid ja
tippspetsialistid), peame kandidaatidega koheselt ühendust võtma, mitte ootama
konkursi lõpptähtaega. Kui inimene endale ikkagi tööd otsimas on ja mitmesse
kohta kandideerib, siis me võime oma venitamistaktikaga temast lihtsalt ilma
jääda.
Ja kui oled nüüd olnud nii tubli, et said selle ihaldatava
kandidaati endale laua äärde vestlusele, siis käitu temaga ka vastavalt. Võta
kandidaati kui partnerit. Nii nagu sina oled endale sobivad inimest otsima, nii
on ka tema endale sobivat kohta valimas. Ta ei ole täna meeleheitlikus
olukorras, ta saab valida. Seega ära unusta töövestlusel oma ettevõtet
reklaamida ja pane kandidaadi suu vett jooksma: räägi põnevatest
väljakutsetest, mis teda antud ametikoha puhul sinu ettevõttes ees ootavad,
tutvusta talle motivatsioonisüsteemi,
näita töökeskkonda jmt. Mõtle enda jaoks läbi, mis on need asjad, mis muudavad
sinu ettevõtte eriliseks ja ihaldusväärseks. Kui endal ideed otsas, siis pöördu
professionaalide juurde, kes aitaksid sul üles leida sinu ettevõtte Nokia.
- välised sümbolid. Kas keskkond, mis kandidaati vestluse
ajal ees ootab on meeldiv, kandidaati tervitav ja toetav või on see hoopis
segadust ja hirmu loov? Pane end üks hetk kandidaadi kingadesse ja proovi see
teekond oma ettevõttes maha kõndida, kuidas tunne oli? Mõtle nendele teemadele
juba enne, kui inimest vestlusele kutsud: mis ruumis vestlust läbi viid,
millised on selle ruumi võimalused, kuidas toetab ruumi paigutus meeldiva
õhkkonna loomist jne. Mõtle nendele teemadele ka siis kui inimest vestlusele kutsud
ja selgita talle, kus vestlus toimub ja kaua see orienteeruvalt aega võtab jmt.
Ühesõnaga käi mõttes kandidaadi teekond läbi ja hinda, kas kõik detailid on
ikka õigel kohal või on vaja nendega veel tööd teha? Täpsemalt väliste
sümbolite kohta juba järgmises postituses, lõpetuseks aga väike detail Disney
värbamiskeskusest Orlandos (Casting center), mida mul hiljuti oli privileeg
külastada. Kogu kandidaadi teekonna kontseptsioon on läbi mõeldud ja seda ikka
selleks, et jutustada oma lugu ning võtta kandidaatidelt pingeid maha. Ja
Disney lugu hakkab lahti põimuma juba majja sisenedes, kus kõiki külastajaid
tervitab kelmikas välisukselink muinasjutust Alice Imedemaal.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar