pühapäev, 24. juuli 2016

Uksenupust tööandja brändini ehk mida tuleks lisaks atraktiivse töökuulutusele värbamisel arvesse võtta

Atraktiivne töökuulutus on kindlasti midagi sellist, mis loob eelduse edukaks värbamiseks. Sest olgem ausad, kui sa teistest kuidagi ei eristu, siis kuidas sa ikka silma jääda saaksid? Samas aga võid leida end olukorrast, kus oled töökuulutusele lisanud tuled ja viled aga head töötajat ei tule. Mis võiksid olla need muud elemendid, mida värbamisel silmas pidada, sellest seekordses postituses kirjutangi.

- tööandja bränd – kerge öelda, raske teha. Kui su maine tööandjana on vähetuntud või negatiivne, siis võid oma värbamiseelarvet ükskõik kui suureks ajada, kandidaate lihtsalt ei tule. Seega enne värbamistega alustamist tuleks enda jaoks selgeks teha, kes me oleme ja kes me olla tahaksime ning kas ja kuidas need nägemused omavahel haakuvad. Kui me siseseltki ei suuda leida vastust küsimustele, miks peaks keegi tahtma meile tööle tulla ja meil töötada, siis miks peaks keegi meile kandideerima? Järelikult, kui tahame kandidaate ja just häid kandidaate, siis tuleb ka olemasolevatesse inimestesse panustada.

- suhtumine kandidaatidesse – ei ole vaja end huvitavaks teha ja kunstlikku defitsiiti tekitada, mis puudutab kandidaatidega kontakteerumist ja nendega suhtlemist.
Kui meile täna kandideerib ikkagi hea kandidaat, siis tuleb temaga ühendust võtta nii ruttu kui võimalik, vastasel juhul napsatakse ta meie eest lihtsalt ära. Jah tõesti, täna on olukord tööturul selline, et olenemata sellest, keda otsime (no väljaarvatud ehk kõrgemate tasemete juhid ja tippspetsialistid), peame kandidaatidega koheselt ühendust võtma, mitte ootama konkursi lõpptähtaega. Kui inimene endale ikkagi tööd otsimas on ja mitmesse kohta kandideerib, siis me võime oma venitamistaktikaga temast lihtsalt ilma jääda.
Ja kui oled nüüd olnud nii tubli, et said selle ihaldatava kandidaati endale laua äärde vestlusele, siis käitu temaga ka vastavalt. Võta kandidaati kui partnerit. Nii nagu sina oled endale sobivad inimest otsima, nii on ka tema endale sobivat kohta valimas. Ta ei ole täna meeleheitlikus olukorras, ta saab valida. Seega ära unusta töövestlusel oma ettevõtet reklaamida ja pane kandidaadi suu vett jooksma: räägi põnevatest väljakutsetest, mis teda antud ametikoha puhul sinu ettevõttes ees ootavad, tutvusta talle  motivatsioonisüsteemi, näita töökeskkonda jmt. Mõtle enda jaoks läbi, mis on need asjad, mis muudavad sinu ettevõtte eriliseks ja ihaldusväärseks. Kui endal ideed otsas, siis pöördu professionaalide juurde, kes aitaksid sul üles leida sinu ettevõtte Nokia.

- välised sümbolid. Kas keskkond, mis kandidaati vestluse ajal ees ootab on meeldiv, kandidaati tervitav ja toetav või on see hoopis segadust ja hirmu loov? Pane end üks hetk kandidaadi kingadesse ja proovi see teekond oma ettevõttes maha kõndida, kuidas tunne oli? Mõtle nendele teemadele juba enne, kui inimest vestlusele kutsud: mis ruumis vestlust läbi viid, millised on selle ruumi võimalused, kuidas toetab ruumi paigutus meeldiva õhkkonna loomist jne. Mõtle nendele teemadele ka siis kui inimest vestlusele kutsud ja selgita talle, kus vestlus toimub ja kaua see orienteeruvalt aega võtab jmt. Ühesõnaga käi mõttes kandidaadi teekond läbi ja hinda, kas kõik detailid on ikka õigel kohal või on vaja nendega veel tööd teha? Täpsemalt väliste sümbolite kohta juba järgmises postituses, lõpetuseks aga väike detail Disney värbamiskeskusest Orlandos (Casting center), mida mul hiljuti oli privileeg külastada. Kogu kandidaadi teekonna kontseptsioon on läbi mõeldud ja seda ikka selleks, et jutustada oma lugu ning võtta kandidaatidelt pingeid maha. Ja Disney lugu hakkab lahti põimuma juba majja sisenedes, kus kõiki külastajaid tervitab kelmikas välisukselink muinasjutust Alice Imedemaal.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar