Atraktiivne töökuulutus annab igal juhul eelise: see tagab meile rohkem huvilisi ja seetõttu kindlasti ka suurema
tõenäosusega tugevamad kandidaadid. Lisaks töökuulutusele tuleb aga arvestada
muude teemadega nagu näiteks see, milline on minu kui tööandja maine tööturul,
kuidas kandidaatidega suhtlen ja milline on kandidaadi teekond minu ettevõttes (täpsemalt saad selle kohta siit).
Eduka värbamis- ja valikuprotsessi võti seisab pisiasjades!
Võtame näiteks Disney värbamiskeskuse, kus mõeldakse kandidaadi kogemusele juba tema maja sisenemise hetkest peale. Kui eelmises postituses tõstsin esile nende
värbamiskeskuse ukselinki, siis tegelikult on neil lisaks ukselingile ka palju
teisi tegureid, millega kandidaadile positiivset kogemust luuakse - näiteks
läbib iga vestlusele tuleja sammastega eeskoja, kus sammaste otsas tervitavad
majja saabujaid erinevad kullatud Disney tegelaskujud jpmt.
Lisaks eeltoodule mõjutab kandidaadi kogemust aga hulk muid
tegureid, mis annavad täiendava eelise konkurentide eest. Seepärast
soovitan järgmist töövestlust kokku leppides mõelda, kuidas saaksid midagi
järgnevatest enda ettevõttes kasutada ja nii konkurentsieelise saavutada:
- kuidas ettevõte leida. Olenemata sellest, millise tööandja
juures vestlus toimub, oleks intervjuud kokku leppides viisakas kandidaate
täiendavalt instrueerida sellest, kuidas vestlusele jõuda (kui
intervjuu toimub asukohas, mis on raskesti leitav) või millega arvestada
parkimisel (kui tööintervjuu toimub kesklinnas ning kandidaadil võib
saada väljakutseks parkimiskoha leidmine).
- SMS teavitus. Miks mitte saata kandidaadile 24 h enne
vestlust meeldetuletus (nagu näiteks hambaarstid ja ka paljud teised seda täna
teevad) vestluse toimumise kohta. SMS võiks sisaldada informatsiooni vestluse toimumise aja, asukoha ning intervjueerija (nimi ja
ametikoht) kohta.
- kandidaadi vastuvõtmine kui ta ettevõtte territooriumile jõuab
– näiteks paljudes ettevõtetes tuleb eelnevalt läbida turvakontroll või
võtab inimesi vastu administraatorit: kas need inimesed on teadlikud,
et ootame külalist, kas nad teavad, mida selle külalisega peale hakata ja kelle
juurde suunata? Kui vastuvõttev inimene ei tea, mida kandidaadiga teha võib see
kandidaadile jätta väga ebameeldiva mulje ning tunnetuse, et ta ei olegi
oodatud. Seega veendu, et oled vastavad teavitused või instrueerimised läbi
teinud!
- intervjuu läbiviimise ruum. Mõnes ettevõttes on olemas
eraldi ruumid, mis ongi mõeldud tööintervjuu läbiviimiseks, paljudel aga
sellist luksust ei ole. Kui vestlus toimub kas intervjueerija kabinetis või
mõnes nõupidamiste ruumis, siis veendu, et teised kolleegid sinna juhuslikult
keset vestlust sisse ei tormaks ja nii vestlust ei häiriks. Kui ettevõttes on
kasutusel nõupidamisruumide broneerimissüsteem, siis ära unusta läbi selle
ruumi broneerida, kui seda aga ei kasutata, siis võib kasutada lihtsamat
võimalust ja riputada uksele sildi „Toimub intervjuu, palun mitte siseneda“.
- kohvi, tee või vee pakkumine. Kui vähegi võimalik, paku
kandidaadile juua. Enne intervjuud on inimesed üldjuhul veidi närvis joogi
pakkumine aitab veidi pingeid leevendada ja mõelda korraks muudele teemadele.
Teiseks, aitab jook leevendada kuiva kurku ja sellest tulenevat ära hoida
võimalikku köhatamist, mis võib jällegi kandidaadile lisapingeid tekitada. No
ja lisaks on see ju ka lihtsalt kena ja viisakas inimesele juua pakkuda.
- kingituste tegemine. Ei, ära arva nüüd, et pead
kandidaadile päriselt kingitusi tegema hakkama, see tunduks veider ja pigem
kohatu. Küll aga saad vestlust reklaamimiseks kasutada kinkides kandidaadile
ettevõtte ajalehe, mõne voldiku või muu materjali, mida tal hiljem põnev lugeda
oleks – see on hea võimalus teistest tööandjatest eristumiseks, kuna hetkel
teevad taolisi „kingitusi“ siiski ainult vähesed ettevõtted.
- aitäh! Ära unusta inimest peale vestlust tänamast.
Elementaarne on seda teha vestluse lõpus ja eeldatavasti paljud tööandjad seda
täna ka teevad. Küll aga ei ole väga levinud vestlusele järgnevalt ettevõttele kujundatud e-kaardi või
SMSi saatmine, millega tänada kandidaati vestlusele tulemise ja meeldiva vestluse
eest. Seega ütle kandidaadile "aitäh!"
Jah, eduka värbamisprotsessi võti seisab väikestes asjades! Suhtu neisse täie tõsidusega, vastasel juhul oled ikkagi olukorra ees, kus oled koostanud atraktiivse tulede ja viledega töökuulutuse, saanud hulga häid kandidaate ning nad seejärel oma edasise kommunikatsiooniga eemale peletanud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar