Kas sina oled teadlik oma
töötajate võimalikust potentsiaalist?
Vakantse ametikoha tekkimiseks
võib olla mitu põhjust nagu näiteks ettevõte kasvab ja areneb ning vajab
seetõttu uut tööjõud või siis on olemasolev töötaja edasi liikumas ja vaja
talle asendaja leida. Samas, värbamine ei tähenda alati seda, et välja tuleb kuulutada
avalik konkurss. Enne kui seda tegema hakkad vaata üle oma
organisatsioonisisesed võimalused. Jah, tihti võib meile tunduda, et me ju
teame oma inimesi, oleme nende kompetentsid ja potentsiaalid kaardistanud ning
ei näe selle konkursi puhul siseseid kandidaate. Samas, oled sa selles ikka
kindel? Oled sa ikka juhina või personalitöötajana ikka teadlik kõigi töötajate
võimalikust potentsiaalist eriti veel kui tegemist on keskmisest suurema
organisatsiooniga?
Usu, kõigi inimeste huvisid ja hobisid ning soove me ei
suudagi teada, seega tasuks need välja uurida ja miks mitte seda teha nii nagu
näiteks Las Vegase kasiino-hotellist MGM Grand. Kui neil oli vaja tööle värvata
ühte oma 4-tärni tipprestorani uus peakokk, siis arvati, et oma töötajate
hulgas võiks selleks potentsiaali olla ja seepärast korraldati sisemine
konkurss võttes aluseks populaarse tõsielu kokandus saate “Iron Chef”.
Konkursil osalesid nii kokad kui ka tippkokad meeskondadena kasiino 16
toitlustuskohast. Meeskondadele anti salajane
(musta kasti ülesanne) koostisaine, mille põhjal tuli nädala jooksul
koostada oma menüü, seejärel anti meeskondadele võistlusel üks tund, et kokku
panna neljakäiguline eine.
Võitjaks osutus meeskond, mida
juhtis 23-aastane sous-chef (ehk abikokk) kohalikust kohvikust, kelle käe all
kasvas selle söögikoha käive üle 400% võrra.
Tundub lihtne lugu? Jah,
tõepoolest ja just sellise veidi kastist välja lähenemisega jõuti MGMis
töötajani, kelles muidu ehk polekski potentsiaalset kandidaati ei nähtud.
Lisaks sellele, et taolise
konkursiga täideti edukalt ettevõttele oluline ametikoht, andis see ka
lisasõnumi kõigile teistele töötajatele näidates, et kõigil on võimalus
edasiliikumiseks. Sisemisel värbamisel on organisatsiooni jaoks aga teisigi
eeliseid nagu näiteks madalamad värbamis- ja väljaõppekulud, kiirem
sisseelamine (kuna inimene tunneb ettevõtet ning kolleege ja organisatsioon
omakorda töötaja tugevaid ning nõrku külgi), olemasolevad töötajad tunnevad end
väärtustatuna, kui neid märgatakse, hinnatakse ja neile võimalus antakse.
Seega, õpi teiste edulugudest ja
enne kui järgmise avaliku konkursi välja kuulutad, siis kaalu (suurejoonelise)
sisekonkursi korraldamist!
Allikas: erinevad interneti
leheküljed
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar