Mitmekesisus on miskit, mis on
täna üha populaarsemaks saamas ja seepärast olen otsustanud oma mitmekesisuse
postituste triloogia pühendada kolmele, mitte just kõige populaarsemale
alternatiivsele 3V-grupile ehk vanemaealised, välismaalased ja vähenenud
töövõimega inimesed ning võtan seekord ette kolmanda „V“ ehk vähenenud
töövõimega inimesed.
foto: pixabay.com |
Mitmekesisus ei ole lihtsalt
nähtus iseenesest. Nagu ka eelnevalt olen kirjutanud on mitmekesistel
meeskondadel mitmeid eelisi, alates parematest majandustulemustest ja
pühendunud töötajaskonnast. Lisaks sellele on leitud, et mitmekesisus on miskit, mis muudab organisatsiooni potentsiaalse
tööotsija jaoks atraktiivseks. Nimelt uuris Glassdoor oma keskkonnas
aktiivseid ja passiivseid tööotsijaid ning tulemuseks oli see, et 67%
vastajatest pidas mitmekesisust oluliseks ettevõtete ja tööpakkumiste
hindamisel.
Kui mitmekesisus on miskit, mis
aitab ligi meelitada potentsiaalseid kandidaate, siis võikski ju arvata, et see
ongi võluvits tänases tööturuolukorras värbamises. Kuidas aga muuta end
tööandjana atraktiivseks vähenenud töövõimega inimestele?
Toon ka seekord välja kolm
lahendust, millele soovitan mõelda:
Üheks olulisimaks edu
kriteeriumiks on juhtide toetus. Kui
juhid usuvad, et vähenenud töövõimega inimesed saavad ja suudavad nende
ettevõttes töötada, siis saavad juhtidest valdkonna eestvedajad ja saadikud
ning toetajad, kes aitavad leida võimalusi ja ka vahendeid inimestele sobiva
keskkonna loomiseks.
Oluline on leida koostööpartnerid, kes aitavad ettevõtte
töötajaid koolitada ja sõnumit edastada.
Enamusel meist ei ole puuete ja erivajaduste kohta süvendatud erialaseid teadmisi. Kõik,
mis saanud oleme on tulnud kas isiklikust kogemusest, tuttavalt kuuldud või
meediast omandatud. Koostööpartnerid on aga need, kes aitavad meid eripäradeks
ette valmistada, nagu näiteks annavad ülevaate erinevatest haigustest ja
olukordadest ning jagavad kogemusi väljakutsete lahendamisel. Lisaks aitavad
nad ettevõtte värbamissõnumit edastada, seda ikka selleks, et inimesed teaksid,
et ettevõte on valmis vähenenud töövõimega inimesi värbama.
Määravaks saab kommunikatsioon, nii ettevõtte sisene
kommunikatsioon, mis aitab toetada sõnumi edastamist ettevõtte juhtidele ja
kolleegidele kui ka väline kommunikatsioon, mis aitab sihtgruppideni jõuda.
Sõnumit aitavad levitada erinevad lood (sh sisuturundusartiklid), erinev
töökuulutustes kasutatav pildimaterjal, märgiste kasutamine (nt mitmekesisuse
märgise lisamine töökuulutusele), CVKeskuses töökuulutuse sisestamisel
lisavälja „töö sobib ka vähenenud töövõimega inimesele“ märgistamine jne.
Anna teada, mida sina oled teinud selleks, et sinu värbamissõnum jõuaks
vähenenud töövõimega inimesteni!
Kui tahad vähenenud töövõimega inimeste värbamise ja nendega töötamise
kohta rohkem informatsiooni saada, siis kuula seda Äripäeva Raadio podcasti siin, kus mina ja Külliki Bode Eesti Töötukassast mitmekesiste
töötajaskondade teemal oma mõtteid ja kogemusi jagame!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar