Millal on õige aeg hakata otsima
hooajatöötajaid, kas nädal, kuu või kvartal enne võimalikku tööle asumise kuupäeva? Õige
vastus on, et eks see kõik ole ju suhteline ja sõltub sellest, kuhu piirkonda,
kui pikaks ajaks, kui paljusid inimesi, mis ametikohtadele otsime jne.
Tänane tööjõuturg muudab aga kaua ette planeeritud ja pikalt läbi viidud värbamise protsessi keeruliseks: isegi kui täna
leiame kellegi, kes on valmis kuu või paar ootama, et tööle saada, võib ta
suure tõenäosusega vahepealsel ajal võtta vastu samaväärse tööpakkumise mõnelt
teiselt tööandjalt ning nii me temast ilma olemegi.
Seega nokk kinni ja saba lahti – mida siis
teha kui me tõepoolest oleme olukorras, kus vajame teatud konkreetsel kuupäeval
tulevikus palju uusi töötajaid? Minu soovitus: õpime parimatelt! Miks mitte
võtta õppust Boots’i (Suurbritannias ja Iirimaal asuv farmaatsiakaupluste kett)
2013. aasta värbamiskampaaniast, kus ettevõte vajas jõuluperioodiks 8000
asendustöötajat. Kuigi ka varasematel aastatel oli ettevõte suhteliselt varakult, juba
septembrist, asendustöötajaid otsima, siis 2013. aasta otsustati protsessiga alata
juba juunikuus. Seekordne kampaania #ReadyforXmas
(läbi aitas seda viia agentuur andMeToo) erines eelkõige selle poolest, et
peamine värbamine toimus online- ja sotsiaalmeedia kanalite (sh Twitter,
Facebook, Spotify) kaudu. Läbi erinevate sõnumite edastati inimestele lõbusaid
lugusid selle kohta, kuidas Boots’i töötajad valmistuvad jõuludeks. Sõnumeid
edastati fotode kui ka videolugude kaudu nii erinevates online kanalites
(sh portaalid) kui ka kauplustes (kus olid väljas postkaardid ja posterid).
Kolmekuulise kampaania tulemused olid
rohkem kui edukad: Twitteris jõuti iganädalaselt rohkem kui 32000, Facebookis
aga rohkem kui 64000 inimeseni. Kokku saadi kampaania käigus 303806 kandidaati,
mis teeb pea 38 kandidaati kohale.
Täpsemalt
informatsiooni kampaania kohta, sh videod, pildid jne võib leida Boots Jobs Facebook’i
lehelt: https://www.facebook.com/BootsJobs?fref=photo
Soovitused
töökuulutuse koostamisel:
-
otsides hooajatöötajaid (olgu selleks siis kas tellimuste kasv, kampaaniad vmt)
hakka selleks juba varakult ette valmistuma, miks mitte kolm, neli või viis
kuud enne, kui inimesi vajad – nii jõuad piisavalt kaua pildis olles jääd
inimestele meelde ning nad teavad sinu juurde tulla nii antud kampaania kui ka
muude konkursside raames.
-
pane oma kampaaniale pealkiri: see on nimetus, mille järgi sind tuntakse ning
mis aitab sul ka siseselt fookust hoida (ja koostada sellest lähtudes erinevaid
värbamissõnumeid). Näiteks nagu #ReadyforXmas või McDonaldsi "Kes sa oled?"
- tule välja erinevate värbamissõnumistega, sh nii foto- kui ka
videomaterjaliga, mida kõike saad jagada nii oma kodulehel, sotsiaalmeedias kui ka YouTube’s. Selleks, et sõnum inimesi nii kõnetaks kui ka kõnelema
paneks, peaks see olema midagi sellist, mida teised veel teinud ei ole, miks
mitte kasutada järjejutu, koomiksi vms formaati.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar