Kasutades töötajate värbamiseks samu kanaleid, samu meetodeid ja samu töökuulutuste malle, jõuavad sinuni samad kandidaadid, kes jõuavad ka sinu konkurentideni. Selleks, et saada endale erilisi ja just sulle sobivaimaid kandidaate, tuleb teistest eristuda. Kindlasti aitab teistest eristuda sinu tööandja bränd, ka see, kus sa oma töökuulutust avaldad ning kuidas oled oma töökuulutuse üles ehitanud. See on põhimõtteliselt nagu loogikaülesanne: kui ettevõte kasutab tavalisi kuulutusi, saab ta tavalised kandidaadid; kui ettevõte kasutab erilisi lähenemisi, saab ta erilised kandidaadid. Seega kui kasutad erilisi lähenemisi, saad sa erilised kandidaadid.
Eristumisteks on ettevõtted kasutanud erinevaid võimalusi, kes on kasutanud koomiksit, kes valemeid, kes videoid jne. Seekord tahan tutvustada töökuulutust, milles on mänguliselt viidatud testidele, alustades märkide tundmisest lõpetades kandidaadi kirjeldamisega.
Tegemist on HR factory konkursiga, millega otsitakse Tallinna Bussijaamale TOOTESPETSIALISTI. Et seekordne postitus aga veelgi põnevam oleks, siis kontakteerusin HR factory’ga ning sain neilt informatsiooni kuulutuse hingeelu kohta.
Kreet Kärner, kes on värbamist läbiviiv HR factory konsultant selgitab: „Testid otsustasin teha seetõttu, et tootespetsialisti töö esmaseks ülesandeks ongi Tpileti ja Tsolusions keskkondade testimine ja töö nõuab oskust matemaatiliselt ja analüütiliselt mõelda.
Test 1 tähendus on see, et näidata suunda, millega üks Tootespetsialist kokku puutub. Ehk siis “T” keskkond + erinevad kanalid, mille kaudu seda on võimalik kasutada. Sellest siis erinevate veebibrauserite ja ka nutiseadmete tarkvarade ikoonid: keskkond peab toimima samavõrdselt hästi nii nutitelefonis, tahvel- kui lauaarvutis.
Test 2 tähendab natuke teises kuues peamiste tööülesannete kirjeldamist.
Test 3 tähendab natuke teises kuues oskuste ja isikuomaduste kirjeldamist.
„Oled ikka veel meiega?“ Küsimus on seetõttu, et mitte muuta töökuulutust lõpus lohisevaks nagu see tavaliselt kipub juhtuma.
„Armastus sudokude lahendamise vastus“ panime sisse seetõttu, et ärgitada kandideerima just reaalaineid armastavaid inimesi.
„Tallinn-Tartu bussisõidud“ aga selle pärast, et Tartus tuleks käima hakata. Pealegi peaks Tallinna Bussijaama uus Tootespetsialist olema inimene, kellele meeldib kasutada ühistransporti, kuna nii Tpilet kui Tsolutions on keskkonnad, mille tulemust enamus inimesi mõistavad kui võimalust mugavalt ning lihtsalt osta bussipilet selleks, et sõita punktist A punkti B.
Samuti otsustasime, et kasutame erinevate sotsiaalmeedia kanalite ikoone, et anda särtsu mõnikord igavale “meie pakume” rubriigile.“
Nagu näha, on kogu kuulutus läbi mõeldud, alustades disainist, sümbolitest, lõpetades sisuga. Omalt poolt rõhutas Kreet veel täiendavalt, et kuulutus valmis selline eelkõige heale koostööle Tallinna Bussijaama esindajatega, kes olid valmis katsetama midagi teistsugust!
Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
- Julge katsetada! Kui tunned, et tavapärase konkursiga ei laeku piisavalt ja sobilikke kandidaate, siis ilmselgelt on käes aeg katsetamiseks. Asju pideval samamoodi tehes ei saa sa eeldada muutusi või paranemist, sama reegel kehtib ka töökuulutuste puhul!
- Kui soovid saada erilisi kandidaate, pead oleme valmis koostama erilisi töökuulutusi: lisa kasvõi video, koomiks, mäng ning juba hakkabki sinu kuulutus kõnetama tavapärasest erinevaid inimesi.
- Kui otsid inimesi, kelle puhul hindad kõrgelt reaalainete teadmisi, lisa kuulutusele nt mõni keerukam matemaatiline tehe või loogikaülesanne, kui otsid innovaatilisi inimesi, siis koosta ka töökuulutus innovatiivselt, näiteks visuaalse jutustusena. Siin üks lihtne näidis loogikaülesanne, kas lahendasid ära? Mina lahendasin :) Anna teada, mis vastuseks said!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar