neljapäev, 11. veebruar 2016

Uuringu tulemused, vol 2: parimad töökuulutused on...

"Muudame töökuulutused atraktiivseks" uuring on  tänaseks lõppenud ning aeg kokkuvõtteid teha.
Uuringus, mille eesmärk oli eelkõige hinnata tööotsijate ootusi töökuulutustele, uuriti lisaks ka inimeste hinnangud töökuulutustele ning täna on mul suur au avaldada need tulemused.

Taaskord mainin, et uuringus osales üle 300 inimese ; vastajate poolt toodi välja rohkem kui 70 erineva organisatsiooni töökuulutused, mis on inimestele siis rohkem silma jäänud ja neid kõnetanud.

Edetabeli TOP 15 on järgmine:
1. Telia Eesti AS
2. Omniva
3.- 4. ISS Eesti AS
3.- 4 Eesti Energia AS
5. Swedbank AS
6. OÜ LaMuu
7. Playtech Estonia AS
8. AS Tallink Grupp
9. Olde Hansa
10.-15 Transferwise Ltd Eesti filiaal, G4S Eesti AS, Baltika AS, Brandem, LHV Pank AS, Uus Maa Kinnisvarabüroo

Kui karjäärilehtede väljatoomisega jäädi nii mitmelgi korral hätta, siis töökuulutusi osati seevastu agaramalt nimetada ja kommenteerida. Lisaks ettevõtete nimetamisele toodi välja nii mõnigi konkreetne töökulutus, näiteks kiitis üks vastaja LaMuu kuulutusi "LaMuu oskab väga nauditavalt Facebookis kirjutada, nii et lisaks jäätise isule tekib isu ka sinna tööle minna" (ka siin blogis on LaMuu kuulutusest juttu olnud, loe selle kohta siit). Teine vastaja aga meenutas positiivsete sõnadega Kaitseväe kuulutust, milles otsiti isapuhkusele jäävale töötajale asendajat. Positiivselt toodi välja ka Brightway mööblimüüja otsing, Pipedrive ettevõtet tutvustav video, Uus Maa personalijuhi video töökuulutus jpt.

Väga kiideti läbi huumori prisma avaldatud töökuulutusi, mõni aga leidis, et need jätavad pigem ebausaldusväärse mulje. Samas leiti ka, et traditsioonilised töökuulutused on pigem formaalsed ja sestap igavad. Sama arvamuse juures olid päris paljud vastajad, kes kiitsid põnevaid IT sektori, start up'ide, loovagentuuride ja teiste organisatsioonide värbamislahendusi.

Negatiivselt toodi välja ka vigaseid töökuulutusi: "üldine tase on väga madal, mõned pole viitsinud töökuulutust kaks korda läbigi lugeda, et kirjavigu parandada", kriitikat sai ka avalik sektor, mille kuulutusi peeti piiratuteks ja vähe silma paistvateks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar