Värbajad
on tihtipeale hädas, milline töökuulutus siis koostada, et võimalikult palju
sobivaid kandidaate konkursile kandideeriks. Just värbajate aitamiseks ja ka isiklikust uudishimust viisingi hiljuti läbi uuringu, mille eesmärgiks oli
saada aimdust sellest, millised töökuulutused inimesi kõige enam kõnetavad.
Tänases
postituses avaldan saladuse: millised
töökuulutused on kandidaatide jaoks atraktiivsed!
Mis muudab töökuulutuse atraktiivseks? (valida sai mitu vastusevarianti) |
Töökuulutuste
hindamisel said vastajad valida, mis on välja pakutud viie näitaja hulgast just
need, mis neid töökuulutuste puhul kõige enam kõnetavad; kusjuures valida võis
mitu erinevat vastusevarianti. Ja selgus, et kõige olulisemaks peetakse töö sisu – seda meelt oli 76,7% vastanutest. Samas ei ole töö
sisu alati määrav, oma olulist rolli mängivad ka mitmed teised tegurid. Üks
olulisemaid näitajaid on siinjuures organisatsiooni
maine, suisa 60,4% vastanutest
pidas seda kriteeriumi oluliseks, mis näitab, et töö sisu võib olla mis iganes
intrigeeriv ja väljakutseid pakkuv, kui ikka maine ei ole hea, võib kandidaat
kandideerimata jätta.
Pea pooled vastanutest
(ehk 47,3%) aga tõid välja, et nende
jaoks muudab töökuulutuse atraktiivseks see, kui kuulutusele on lisatud ka töötasu.
Veidi
vähem oluliseks peeti ka erinevate leidlike
ja innovatiivsete lahenduste kasutamist (37,8% vastanutest) ning kujundatud
töökuulutust (30,5%).
Töökuulutuste puhul eelistatakse... |
Seejärel palusin vastajatel teha valiku, millist töökuulutust nad eelistavad
kas innovatiivset, traditsioonilist või ei ole eeltoodu oluline ning määravaks
on pigem see, et tööpakkumine vastaks erialale.
Selgus,
et igal juhul eelistavad inimesed innovatiivset või erialale vastavat
töökuulutust ning ainult 11,9% vastanutest eelistas traditsioonilist
töökuulutust. Seega, kui oled värbamas
ja kahtled, millist töökuulutust koostada, kas jääda traditsioonilise juurde
või koostada innovatiivne töökuulutus, siis eelista kindlasti viimast!
Kusjuures
lisaks sellele, et inimesed eelistavad innovatiivseid töökuulutusi, kaasneb
sellise kuulutusega ka muudkui positiivset, näiteks 54%-le vastanutest tekitaks see tööandja huvi ja nad uuriksid ettevõtte
kohta veel täiendavaltki juurde, lisaks paneks selline töökuulutus
ettevõttest positiivsemalt arvama (vähemalt 43% vastanutest märkis sellise
vastusevariandi), tekitaks huvi nii tööandja kui töökoha vastu (29%) ning nad
jagaks seda kampaaniat teistelegi (29%).
Kuigi
18% vastanutest märkis, et neil ei oleks huvi selle konkursi vastu, kui
tegemist ei ole nende erialale vastava töökuulutusega märkis näiteks 2%
vastanutest, et nemad kaaluksid kindlasti töökohta vahetamist!
Reaktsioon innovatiivsetele töökuulutustele (valida sai mitu vastusevarianti) |
Töökuulutus on reklaam! Sa reklaamid sellega oma ettevõtet ja
töökohta, seega oluline on teistest tööpakkujatest eristuda ja nii sobiva
kandidaadini jõuda, tagab siin edu siis innovatiivne töökuulutus või mingi muu
nipp, mille tööandja on leidnud, see jääb iga ühe enda otsustada.
Tänan
siinkohal CVKeskust ja Tööd.ee portaale, kes samuti minu uuringut oma
portaalides jagasid ja levitasid.
Kui
soovid uuringu tulemusi kasutada oma lõputöös või artiklis, siis võid seda
julgelt teha – ole nii kena ja viita siis ka uuringule. Lisaks oleksin aga
tänulik, kui mind sellest informeerid, siis tean, kui paljusid selline teema
kõnetab.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar