Värbamisotsuste
tegemisel on üks olulisemaid sobiliku värbamiskanali valik; erinevaid variante on
mitmed, mida siis võtta ja mida jätta? Seepärast uurisin seda teemat ka läbiviidud uuringus.
Etteantud valikvastustega loetelust said vastajad valida mitu erinevat vastusevarianti, mida nad kasutavad või kasutaksid, kui oleksid tööotsingul.
Etteantud valikvastustega loetelust said vastajad valida mitu erinevat vastusevarianti, mida nad kasutavad või kasutaksid, kui oleksid tööotsingul.
Uuringu
tulemusel selgus populaarseim tööotsingu kanal: personaliotsingu portaalid, mida märgiti
sobivaks lausa 80,8% vastajate poolt. Seega, kui oled parasjagu tööotsingut
läbi viimas, siis võimalusel avalda töökuulutuses mõnes portaalis.
Teiseks
soovitan kaaluda oma töötaja soovitusprogrammi väljatöötamisele ja/või siis
teavitada uuest personaliotsingust alati ka kolleege, seda eelkõige
seepärast, et 56,8% vastanutest märkis, et nemad otsivad või otsiksid tööd läbi
sõprade/tuttavate. Saavad aga töötajad oma tuttavaid tööle siis soovitada, kui teavad, et otsingud käimas on. Kas sinu töötajad soovitavad oma sõpru/tuttavaid ettevõttesse tööle?
Kolmandaks
soovitan üle vaadata oma organisatsiooni kodulehekülg kuna lausa 49,8%
vastanutest märkis, et otsiks tööpakkumisi huvipakkuva organisatsiooni
kodulehelt (kui otsid nippe, kuidas oma karjäärilehte atraktiivseks muuta, siis
saad selle kohta lugeda siit).
Olulisel
kohal on tööotsingu kanalina ka sotsiaalmeedia: 37,6% vastanutest otsib/otsiks
tööd Facebookist, 23,6% uuriks huvipakkuva organisatsiooni sotsiaalmeedia lehte
ning 22,9% kasutaks töö otsimiseks LinkedIn’i.
Alahinnata
ei tasuks siinkohal töökuulutuste avaldamist ajalehtedes ja ajakirjades: 32,8%
vastanutest märkis, et kasutaks just neid sobiva ametikoha otsingul. Kui soovid
jääda silma passiivsele tööotsijale (ajalehe lugeja ei pruugi alati aktiivsel tööotsinugl olla) või soovid lisaks tavapärastele kanalitele
mõnda muud alternatiivset kanalit kasutada, siis kaalu ka
töökuulutuste avaldamist kas ajalehes või ajakirjas.
28,4%
vastanutest aga märkis, et nemad kaardistaksid tööotsijatena ise tööturgu ning
kandideeriks sellistesse organisatsioonidesse, mis neile endile huvi pakuks.
Olenemata sellest, millist kanalit inimesed eelistavad, tuleb arvestada ikkagi, et määrava tähtsusega on tööandja bränd. Kui maine tööandjana on hea, siis leiavad inimesed (kas portaalide, tuttavate vmt kanali kaudu) tee ise sinuni, kui maine on halb, siis viska või tirelit ja tee kükke, aga kandidaate lihtsalt pole.
Kui kergesti suuda sa leida vastuse küsimustele, miks peaks keegi tahtma meile tööle tulla?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar